Telefon: 0561 - 77 20 31

… and the winner is … – Der Englisch-Vorlesewettbewerb am Friedrichsgymnasium

1106

Die Sieger des diesjährigen Vorlesewettbewerbs in englischer Sprache der Klassen 7, der am 24.03.2016 in der Mensa stattfand, heißen:

Mila Mutafova (7a), Freya Blumenstein (7b), Colwyn Seidel (7c). Tatsächlich sind alle drei Teilnehmer des Wettbewerbs Gewinner, denn sie alle hatten zuvor die Klassenwettbewerbe gewonnen und sich als die besten Vorleser ihrer jeweiligen Klassen ausgezeichnet.

Am 24.03. traten die drei nun gegeneinander an, um der oder die beste Vorleserin der Schule zu werden. In der ersten Runde lasen sie ihrem Publikum, bestehend aus ihren Mitschülern, ihre selbst ausgewählten und gut vorbereiteten Texte vor. Colwyn Seidel aus der Klasse 7c hatte sich für den Roman The Invention of Hugo Cabret entschieden, geschrieben von Brian Selznick.

Orphan, clock keeper, and thief, Hugo lives in the walls of a busy Paris train station, where his survival depends on secrets and anonymity. But when his world suddenly interlocks with an eccentric, bookish girl and a bitter old man who runs a toy booth in the station, Hugo’s undercover life, and his most precious secret, are put in jeopardy. A cryptic drawing, a treasured notebook, a stolen key, a mechanical man, and a hidden message from Hugo’s dead father form the backbone of this intricate, tender, and spellbinding mystery.

Freya Blumenstein (7b) wählte den ersten Band der Reihe „Die Fünf Freunde” von Enid Blyton aus.

This is the story how the ‚Famous Five‘ came into being, and of their very first adventure together. And what an adventure it was. Involving an island, a ruined castle, an ancient wreck, and a desperate treasure hunt! The children’s pluck and resourcefulness saved the family fortunes and made possible many more exciting expeditions for the Five.

Mila Mutafova (7a) hatte sich für Gladiator – a hero will rise von Dewey Gram entschieden.

The story of the gladiator is one of good against evil,good represented by Maximus,Marcus Aurelius,senator Gracchus and Lucilla, bad represented by Commodus,Quintus and Falco. Marcus Aurelius has absolute power in Rome but knows that the Empire is corrupt, that his son is unfit to take power, and that authority must be restored to the Senate. Maximus is a loyal and brave soldier, betrayed by Commodus, his life destroyed, but determined to have revenge on the man responsible for the death of his fam The story of the gladiator is one of good against evil,good represented by Maximus,Marcus aurelius,senator Gracchus and lucilla, bad represented by Commodus,Quintus and Falco Marcus Aurelius has absolute power in Rome but knows that the Empire is corrupt, that his son is unfit to take power, and that authority must be restored to the Senate. Maximus is a loyal and brave soldier, betrayed by Commodus, his life destroyed, but determined to have revenge on the man responsible for the death of his family. Gracchus realizes that Commodus is corrupt and plans to give the people “bread and circuses” so that they will not see what he is doing. Lucilla also knows that her brother is corrupt and joins with the others to defeat him Maximus the general who become a slave, the slave who became a gladiator,the gladiator who insulted the emperor „commadous“,it’s agood story,now people wants to how the story ends ! ily.

Das sich sehr fair und konzentriert verhaltende Publikum hörte allen drei Vorlesern gespannt zu, was zum einen sicherlich daran lag, dass sie sehr spannende Texte ausgewählt hatten, zum anderen diese gekonnt vortrugen. In der zweiten Runde wurden die Teilnehmer vor die Herausforderung gestellt, einen ihnen unbekannten Text vorzulesen. „Underground New York“ von Cecile Rossant hieß dieser.

Basti and Zoe are spending two weeks of their summer holidays with their cousins Debbie and Rick in New York. They explore all the famous sights there but also find out that underneath the city there is another world, the secret world of ghost stations and tunnels where they meet the Professor who introduces them into a New York that doesn`t exist anymore.

Nach dieser Runde zog sich die Jury, die von den betreuenden Englischlehrern, Frau Blumnauer, Herr Dettmar, Herr Martin, gebildet wurde, zurück, um ihre Entscheidung zu treffen. Im Anschluss verkündeten die beiden Moderatorinnen, Marina Baranowski (8c), die Siegerin des Vorjahres, die dieses Jahr als kompetente Co-Moderatorin fungierte und Frau Kuhn, den diesjährigen Schulsieger:

… and the winner is …

Freya Blumenstein (7b), die beide Texte deutlich, sicher in der Aussprache und lebendig vortragen konnte.

Herzlichen Glückwunsch!

Wir bedanken uns bei allen, die zum Gelingen der Veranstaltung beigetragen haben.

KHN